Sıkı emisyon kuralları getiren ‘Euro 7’nin maliyeti artacak
Brüksel merkezli Avrupa Otomobil İmalatçıları Derneği (ACEA), Temmuz 2025’te otomobil ve hafif ticari araçlara, Temmuz 2027’de ise ağır vasıtalara uygulanması planlanan Euro 7 emisyon standartlarına ilişkin açıklama yayınladı.
Yeni bir çalışmanın Euro 7 standartlarının doğrudan maliyetlerinin AB Kurulu’nun varsayımlarından 4 ila 10 kat daha yüksek olduğunu belirlediğine işaret edilen açıklamada, “Euro 7 düzenlemesi otomobil, kamyonet, kamyon üretim maliyetlerini artıracak” denildi. ve otobüsler.”
Açıklamada, yeni standartlarda araç başına maliyetin içten yanmalı motorlu otomobil ve kamyonetlerde yaklaşık 2 bin avro, dizel kamyon ve otobüslerde ise yaklaşık 12 bin avro olduğuna dikkat çekildi.
Bu rakamların, AB Komitesi’nin Euro 7 etki değerlendirmesinde iddia ettiği otomobil ve kamyonetler için 180-450 avroyu, kamyon ve otobüsler için 2 bin 800 avroyu oldukça aştığı kaydedildi. Daha da artacağı söyleniyor.
Açıklamada, “Ancak Euro 7 teklifi bunu yapmanın doğru yolu değil. Çünkü Euro 7, son derece yüksek bir maliyetle son derece düşük çevresel etkiye sahip olacak.”
Doğrudan maliyetlere ek olarak, Euro 7’nin daha yüksek yakıt tüketimi gibi dolaylı maliyetleri de olacaktır.
Euro 7 standartları
AB Komisyonu, Avrupa Yeşil Mutabakatına uygun olarak AB’de satılan yeni araçlardan kaynaklanan kirliliği azaltmak için geçen yıl Euro 7 standartları önerisini açıkladı.
2025 yılında yürürlüğe girmesi beklenen yeni Euro 7 standardı ile dizel ve benzinli motorlara aynı kuralları getiriyor ve emisyon seviyelerini daha da düşürüyor.
AB Komisyonu tarafından hazırlanan teklifin yürürlüğe girebilmesi için Avrupa Parlamentosu (AP) ve üye ülkelerin onay vermesi gerekiyor.
Öte yandan başta İtalya olmak üzere bir grup ülke yeni standartlara karşı olduklarını açıkladı.